Perdana Resort, Pantai Cahaya Bulan, Kelantan

hai sume... baru balek dari kelantan ni... i keje ok.. bukan jenjalan... tapi sekali la tuh... sambil-sambil kan... macam la tak biase... ahaks... so maybe ramai antara korang kalo dengar je KELANTAN, mesti ingat Pasar SIti Khadijah tu je la kan... and takde terfikir pon nak bercuti kat KELANTAN kan? kalo nak datang kelantan pon mesti sebab korang nak shopping kat pasar tu je la pon... tapi sori laa.. aku seyesli dah xtau nak buat ape dah kalo datang kelantan....
so ade la satu opportunity unit aku kne buat bengkel lak untuk anggota RELA kat kelantan... so disebabkan aku la yang diberi kuasa untuk pilih hotel kat sane so aku pon pilih lah 
aku rase tak de lak resort laen kat kelantan ni... yang mengadap laut la... aku suke laut ni... even panas kan beach ni tapi aku suke... penuh lah sunblock kne pakai dek noooon... dah tentu la kulit aku ni bukan jenis macam korang yg putih putih melati ali babaaaa tu kan... heheheheeee

so dapat la booking for bengkel kat this perdana resort... sales person die pon ok je dengan aku so, i like la nyah... so bile sume dah kautim bilik sume utk peserta and penceramah ... bole la rilek sket kan... aku datang dengan pegawai aku, tumpang kete die je... aku mane ade kete... kalo ade pon xsampai der kat kelantan ni... hukhuk....

anyway

aku sampai malam ekceli sbb bertolak dari kuantan... gile jauh perjalanan weh... 6jam gak la... same je mase perjalanan dari KL ke Kelantan... bertolak dari kuantan pkl 2 ptg.. sampai PCB pkl 8.30 mlm...hamek kau... pastu time parking tu, ade la pondok mende ntah sebelah kete... tgk blek rupenye cage peacock... tp sbb dah malam kan so beburung tu pon da tido pon... elok nak lock kete berbunyik lak minatang tu... kecut perut aku dgn ixel... hahahaaa... mangkok punye bunrung... hahahaaa.....

bilik pon ok, tapi sori la...gamba utk korang kat dalam bilik tu sket sgt... sebab aku penat gile babeng punye baru sampai so terus injai katil je... ahahahaaa... tau x injai tu hape... gi google... lalalalaaaa....

pantai ok... tapi agak jauh la gak kalo ko nak berjalan dari resort... and biase la malaysia, panas tokk!!! tapi aku gagahkan jugak snap pic nak bagi korang tengok...pastu kat resort ni ade kanu gak kalo korang nak maen... samada nak maen knu kat kolam or kat laut... tapi takyah nak berani sangat la maen kat laut... ko tau la laut area kelantan n terengganu ni ombak besar kan.. so agak bahaya... maen kat kolam je la k...kalo nak kanu, RM10 je sejam... ok letew... kalo kat titiwangsa RM25 hingget setengah jam je kot... mahal nak mamp!

cite pasal kolam lak, swimming pool die besar wehh... seyesli seronok tapi aku tak mandi pon aritu... sebab aku datang utk bekerja ok... takde mase nak swimming nih... tapi sangat lah tahan je napsu nak mandi, nyah...mak tahan gak.. hahahaahahaaa

pastu kat sini dorang ade sediakan bbq spot and karaoke set kalo korang nak nyenyanyi and memakan kan... best gak... kambing panggang die perh... sos pon sedap... sos tu dari org tempatan... xsempat nak packaging cecantik pon lagi... letak dalam botol mineral biase je tapi rase sos bbq tu memang superb la... korang mesti try rase ok... niceness sangat...

meh aku jamah korang dengan gegambar sket... tak banyak sangat gamba sebab aku kene keje kan... kalo memang datang bercuti memang tutuplah website perdana resort ni kang... hahahahaaa... just kidding...

pic aku snap masih same dengan pic dlm website... =)
my room... mengadap swimming pool oke!!

my room.. abaikan the interior design that i've made ok!!!












nice kan?!



ade bran ka?!

the beach yang panaaaas!!!!

anyone?

so aku dah ade dah tempat nak bawak famili aku kalo bercuti kat kelantan... definitely kat sini la kot... bilik ok... makan pon ok... karaoke pon ade... bbq spot pon ade... even kalo korang nak buat wedding kat sini pon ok weh... garden wedding... perh... buat malam or petang... terbaek pemandangan die weh... pape boleh la klik kat website die...


ok tu je...bai!


 

No comments:

PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails