:: Now I am 29 ::

no...nooo...its not about my age la silly....gile ape aku dah 29tahun...i'm still 26th la this year...about this 29 is the best thing ever for the last 3years...ko gile, nyah since 2008 aku just stick with 31 - 33 je weh...ok la korang ni...xyah nak desak2 i sangat la soh gtau 29 tu ape kan...its my waist, baby...my own waist...rase macam nak nanes bawah shower je...huk3...tapi sangat2 bersyukur berkat aku gi gym everyday dengan kak jue and dayah. sangat2 la berbaloi kan...tatau nak cakap ape lagi....tears of joy....lantak la orang nak cakap ape pon, asalkan aku ade my own goal pasni...and i'll make sure i will get it!


ekceli aku seyesli cperasan pon badan dah susut...orang laen pon xde cakap pape pon kan..so xpe la...aku redha je lah pon...on the same time, sedih gak sebab aku dah sebulan lebih kat gym, sebulan lebih kurang makan nasik, minum air suam je...but still xde orang pon yang tegur dah kurus ke...da seliim meliim ke...sedeh der...so xpe la...aku diamkan je la...bukan la harap sangat orang puji dah kuwus ke ape..but atleast xkan xde orang nampak perubahan pengecilan kebadanan keakuan kan...tengok, dah start mengarut...gua tacing der....lu orang senang la memang badan lu orang dah selim...

so ade satu ari ni aku gi la window-shopim dengan someone kat pyramid, so teringat lak jeans aku yang maha selekeh tu kan...so teringin la nak suar jeans baru....even kat giordano je pun kan...aku mane mampu nak pakai Levi's ni weh...so gi la tengok2 jeans dalam giordano pyramid...straight away teros aku carik la kat tempat jeans tu..kan die lipat ikot saiz paling kecik atas skali...makin ke bawah makin besar la sizenye kan...so aku korek teros sampai bawah, nok...tgk2 ade sampai saiz 29 je...da start nak nanes dah ni sbb dah xde saiz...so dengan menguatkan otot mate dari nanes, aku tanye salesgirl tu...

aku         : nak yang ni saiz 32 ade x kak?
salesgirl   : jap ea. saye try carik..
*sambil tunggu minah tu korek lipatan jeans macam aku wat tadi*
salesgirl   : paling besar 29 la dik...try la dlu...
aku         : saye xmuat ni...pinggul besar la kak...
salesgirl   : eh, try la dlu...tengok saiz awak boleh nih..
aku         : ok..*sambil tahan air mate*

tetiba......
aku jerit panggil si ***** dari dalam fitting room...ko gile nok, aku muat suar saiz ni...suar yanga ku xpenah terfikir pon nak try kat every kedai....syukuuur sangat weh...so dengan air mate bergenangnye, aku sambar 2 suar jeans dengan saiz 29....sekian...


perhatikan perkataan FIT itew

i don belibit!!!



ok tu je...bai!

No comments:

PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails