Kene Rotan

rotan!?sape je yang xpenah kene rotan kan..?! kalo betul la ko xpenah kene rotan, ko la budak paling bermasalah skali kat mesia nih...ye la...kalo korang xpenah kne rotan, maybe korang anak orang ada2...ye la...lahir terus letak atas duit kot....itu pendapat aku...sebab orang ada2 ni sayang anak care gitu la...xsanggup je nak pukul anak tu...biar nanes terjerit2 bagai...btol x..?! opinion aku la...kalo korang rase x, x la kan...xde paksaan der....skang ni pasal aku...yup aku penah je kne rotan dengan ayah, mama, cikgu ,arwah nenek, arwah atok and macik aku ok...!gile ramai penah rotan aku der...!ko ade?!...hik2...tapi pape pon, niat org tue kite dlu is nak mengajar anak2 dorang...tak salah rasenye kalo memang da memang budak tu buat salah...denda care orang dlu2 camtu la...skang je yang x...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ade bran...?!

ingat 1st time aku kena rotan dengan ayah is aku balek umah lambat...time tu aku darjah 2 kot...ade ko-kurikulum kat sekolah...aku ni gatai gi naek bas mne2 ntah...so sampai la lewat nak maghrib time tuh..sampai je ayah aku dah jerit2 "ko gi mane!?" gile ah btempik vamtu...memang aku diam je la...gile ko nak melawan...ade kne pelempang lak kang...tapi sebab aku dia gak la aku kne tibai dengan getah paip weh...tipu la xnanes kan...nanes la der...tapi tahan je...xde la sampai nak kne amek mc lak kan...hik2...nakal kot dlu...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pastu time skolah darjah 5 gak kot...aku tlupe wat keje skolah...bese ar, budak pandai mne suke blaja kan..nakal lebih...slalu masuk klas lambat lak tu...nak wat cmne kan...masuk2 klas je sume orang pandang aku...ok, cikgu Adnan da sampai...slalu cikgu ni masuk lewat sket dari aku...aritu die awal lak kan...tadah tangan je la weh...tunggu lagi!?...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pastu kat skolah teknik....aku form 5...dah jadi senior kan...so blagak la sket...biro keselamatan lak tu..lagi la aku naek kepale kan...otai ni maa...hak2...mule2 masuk asrama tu ok je..sebab batch aku ramaiso kitorang gangster la time tu...ntah camne bole masuk sorang warden baru ni...die memang sangat2 la kerek dengan kitorang...die bajet bole la nak disiplinkan kitorang dengan garang wannabe die kan...puuih...tapi aku kne gak la rotan dengan die...kat betis, tangan n pungkoq!siot je kan...tapi tu pon sebab aku xturun prep, smayang subuh kat surau jemaah n roll-call aku tido...hak2...jahat dowh....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

tu la last aku kne rotan...pastu dah xpenah kne dah...dah besau da skang kan...ayah pon dah xmarah2 lagi..die tau anak2 die camne...so xde la kne rotan lagi...harap2 la weh....hik3..........



pilih..ko nak yang mne 1?

entry ini ditujukan khas untuk (Klik) wan sebab die yang beriye2 sroh aku wat pos nih...xcaye? tgk pic bawah ni...

sgt2 la mengimbau!



ok tu je...bai!

2 comments:

Wan Sandx said...

hahaha thanks yerk kepada tuan belog yg kiut miut.... haha amik kene rotan, mesti best ni...hehe, selama ni terlepas pandang, x sedar pon ade entry ni

nadia- said...

hik3...xpe..asalkan "hutang" kat sandx dah terbayar okeh...hik3...

PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails