cerita Cik Ponti 16 Mei 2011

kisahnya camni...aku ni gi la lepak umah cousin aku kat P18 nuh...ntah tengah borak2, tkuar lak cite pasal si cik puan PONTI ni...cousin aku cite la yang kat Taman Warisan Pertanian Putrajaya tuh ade cik ponti yang suke nyakat orang...sape yang xtau Taman Warisan Pertanian Presint 18 Putrajaya, sile rujuk gamba ek...siap ade yang follow bagai...dah la time tu aku ni kne gi beli satey utk sume2 family members yang datang malam tuh...tapi naseb baek la kitorang gi reramai kan...gile punye penakut sampai nak gi beli satey je 6orang ikot weh...penuh kete CAMRY macik aku tuh...hik2...and sume2 pon penakut je puwn....

cantek je kan...?!tapiiiii.......

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
move on to the story...pastu aku ni gatal la tangan gi tweet...ramai lak yang memberi tindakan rifleks yang mengejut...(bese ler...kengkawan ramai dok putrajaya kot)pastu timbul la lagi memacam cite2 tambahan daripada memember tweet...pastu ade yang bermurah hati siap hapdet dalam blog memasing lak tuh...korang memang terbaek la kalo nak wat aku makin tatuuuit...cousin aku cite lagi yang kat P18 tu dlu ade gak...tapi kat kuaters yang mengadap tasik tu..adek aku dah ler dok situ...die pon ade cite yang adek ipar die penah blawan dengan cik ponti tuh....so untuk memudahkan korang bace, aku watkan perenggan okeh...
~~~~~~~~~~~~~~~~

CERITA COUSIN

aku panggil cousin aku ni teya...
die la yang start cite kat Taman Warisan Pertanian Putrajaya Presint 16 tu ade cik ponti...die kate cik ponti ni aktif time2 kedai satey warisan tu...(rujuk gamba ea...
cousin aku cite, cik ponti kat sini suke sakat time 11pm ke atas...sebab tu kalo sape2 yang prasan, pkl 9pm, kedai2 makan kat taman warisan ni da sebok2 nak tutup...maybe dorang da banyak kali nampak kot...cik ponti ni suke bau satey yang dorang bakar tuh...tapi ade gak sumber2 yang cakap cik ponti tu suke lepak kat taman warisan pertanian ni sebab ade bau bunge or herba ape ntah yang cik ponti ni suke...sebab tu die ade je kat situ kan...name pon dah taman warisan pertanian..ntah2 ade bunga sundal malam kot kat situ...tu yang cik ponti tu suke menyundal memalam kat situ...pape pon wallahualam...


CERITA ADIK

adek aku ni dok P18 yang ngadap tasik tu...yang dok putrajaya tau la...yang xtau, rujuk gamba k...bini adek aku punye mak(mak mentue die la) baru meninggal time tu...so bini adek aku ni kne la jage adek2 die...ade 3org adek..yang sorang kne dok johor sebab kene jage ayah die kat sane...so adik ipar aku ni jage lagi 2 adek kecik die ni..sorang pompan darjah 1(acik) and lagi sorang laki pra-sekolah(acu)...so budak2 ni memang sangat rapat la dengan arwah...satu arini, si acik ni 2-3minggu la gak demam sebab banyak nangis n rindu kat arwah mak dorang...pastu tengah budak ni nanges2 sambil baring n peluk bantal busuk die, arwah bole tibe2 muncul n peluk die dengan rambut mengurai n pakai baju putih....
(jerit sume! >> UMANGAI! pandai ni)
seyesli memang muke mak die sambil senyum n nak peluk acik...nasib baek la acik ni kenal mak die kan...die jerit kekuat and gi bantai mende tu dengan bantal busuk yang die tengah peluk tu...bantai punye bantai sampai "mak" die tu jadik asap n ilang...bile dengar je acik jerit dalam bilik, adik aku laki-bini blari la tengok nape kan...and dorang sempat nampak asap tu before ilang...gile ar...pastu acik tu peluk kakak die and sambung nangis...cilake kan setan2 ni...bole nak maen 'jelma2" lak dengan bebudak...untuk pengetahuan korang, asap tu memang korang bole nampak la rambut panjang n pkai baju putih...scary der...!


 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

pastu aritu aku ni gatai lak la nak study blog si shaq nih kan (klik sini)..siap ade video gampang pasal toyol tu lagi kan...siots tau...tapi kalo dapat video cik ponti lagi gempak kan...xpe...ade je memember tweet yang nak jadik geng seekers wannabe kan...hik3...kalo korang dapat snap pic or even better, video figure cik ponti tu...mmg aku ciom pipi korang la...errmmm...tengok la kalo aku puas hati dengan keje korang kan...hik3























caaak...!!!!


 aku sendiri da tatuuuit nak bukak blog sendiri der....


ok tu je...bai!

No comments:

PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails