sayE mMg aDe maSaLah dGn b0S SAyE.....

Sejak 1st day di p0sting ke unit latihan ni mmg hati saye dah xselesa bekerja...sepatutnye unit latihan merupakan unit yang paling seronok bekerja sbb pegawai2 projek bole menginap di hotel2 selesa di seluruh negeri di Malaysia tercinta nih...dapat claim 0t dan tnt dan pelbagai lagi kemudahan yg diberi oleh pihak h0tel atas dasar berterima kasih kepada pihak kite....tp bile ketua anda sendiri membawa masalah kepada anda, sape x tak bengang beb....skang ni saye masih xdpt carik ape masalahnye bos saye ini terhadap saye...mmg org ckp ape yg b0s kite wat utk kite adalah untuk kepentingan bersama tetapi byk yang saye lalui dlm unit latihan ini adalah sesuatu yg membunuh diri saye dlam diam....c0nt0hnye hal inv0is penginapan h0tel untuk para peserta2 kursus...adakah se0rg pegawai projek berjawatan N17 berhak menandatangani invois berkenaan yang bernilai puluhan ribu ringgit....? ini adalah persoalan yang paling besar yang menjadi masalah kepada kami di unit latihan...
.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....@_@.....
dan sekarang permasalahan baru yang membelenggu saye adalah......
~saye baru balek dr menjadi urusetia kursus di taiping...jadi dgn masa yg ada, saye telah mengambil cuti ganti pd hr isnin(21/6/2010) atas dasar kesihatan dan keluarga...pada hari selasa kemudiannye, saya telah dinyatakan oleh rakan-rakan(azhar, siti, ganda, zunita n siti...) bahawa saya ditugaskan untuk menjadi pegawai projek di penang utk kursus seterusnye iaitu pada 27/6 - 3 julai ini....mereka ini telah membantu saye membuat surat panggilan peserta, penceramah dan permohonan LO...jadi saye dgn penuh rase berterima kasih dan bertanggungjawab terus menyambung kerja2 tersebut kerana ini merupakan projek saye. Apa yang memeranjatkan saya dan turut membuat saye marah adalah pada hari ini(25/6...)b0s telah mengarahkan saye melepaskan projek ini kepada azhar dan saye perlu meneruskan projek ke Muar pada 4/7 -9/7 ini....setelah saye bersusah payah f0ll0wup projek di penang kemudia senang2 diserahkan kpd org laen....saye juge ade plan tersendiri dgn kwn2 dan famili....kerana masalah pertukaran ini, segala plan dgn famili dan rakan2 tergendala....

kepana b0s saye xpernah fikir bahawa even saye yg masih bujang ini juga mempunyai masa dgn famili dan memunyai hati dan perasaan...sedangkan bos saye hanye mengutip tnt dgn pergi ke setiap tempat2 kursus pegawai2 projek yang ada dan menyatakan nahawa tnt yang dia tuntut ini tidak dapat mengalahkan 0t pegawai2 projek...perlukah saya menghormati ketua yang sebegini....skarang saye terasa bagai kuli batak kepada b0s yg hanya berpangkat N41...saya tau 0rg ckp setia[p ape yg b0s kite rancangkan utk kita adalah utk kebaikan kita tetapi ape yg dirancang byk telah ditukar pada saat2 akhir...dimanakah keadilan kepada keadaan ini...? saye mungkin b0leh bertahan keran masih belum berkeluarga...tetapi bagaimana pula nasib rakan2 sekerja yang ada anak yg masih kecil...yg mak sakit...yang mentua nk dtg umah....?sume sedia maklum yang kursus skang kan 7hr....s0..>?

saye sgt xberpuas hati n kat cni je la saye b0le dedahkan segalanya...kal0 menteri nk bace bl0g ni p0n, teliti la bt0l2....semua pegawai n17 nih xde PEMBELAAN lgsg....!


SEKIAN...!~





PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails