2nd day berpuase...

Assalamualaikum n salam 1 Malaysia all bloggers....arini start la 2nd day kite berpuase...aku oke je mnjalani bulan pose nih...sbb dah prepare sminggu awal....aku pose mgu lpas straight ahead...sbb tu la ok je...arini pon aku harap aku n sume2 bloggers n umat Islam sedunia tabah menjalani ibadah nih....td pagi aku dgr radia KL.fm...ade la ceramah agama n motivasi sket...ustaz tu ckp, kalo kite ni dlm golongan org yg sakit for example org yg kne bersihkn darah kn, this group of people DIBOLEHKAN utk xberpuasa atas sbb kesihatan...mmg masuk n kuarn darah tu dah membatalkan puase org tuh...so die bole byar fidi'ah je which is, bagi sedekah secupak beras kpd org miskin...secupak tuh kne rujuk kat jabatan agama Islam la...s0,jgn la pakse diri utk bpuasa kalo ia akan memudaratkan diri sendiri...tp ni pon bukan la alasan utk korg2 yg nakal2 tu nk saje2 sakit...n 0ne more thing is, kalo kite derma darah tu, pose kite TIDAK BATAL...cume bile kite derma darah ni, akan melemahkan bdn kite n akan membuatkan kite lapar...s0, pandai2 la korang fikir2kan...ok, ch0w......wassalam....!


No comments:

PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails