Hantu Kum Kum

Asyik cite psl survey je.. Haa .. sekali sekala kita cerita pasal hantu pulak.

Sekitar 1983-84 ..

Malaysia pernah digemparkan dengan kemunculan Hantu Kum Kum. Hantu ini dikatakan jelmaan seorang wanita yang mengamalkan ilmu hitam untuk kekal cantik selama-lamanya. Konon ceritanya dia tidak berjaya menyempurnakan syarat ilmu hitam yang menghendaki dia membunuh 99 wanita cantik yang muda dalam masa 3 bulan. Kemunculan Hantu Kum Kum ini telah menjadi bualan segenap lapisan masyarakat, sehinggakan gambar lakarannya pernah disiarkan oleh sebuah akhbar utama.

Kononnya lagi oleh kerana hanya 10 orang sahaja baki mangsa diperlukan, dia diberi peluang untuk menyempurnakan syarat ajarannya tetapi dia hanya boleh muncul dalam sifat seorang perempuan bertelekung dan cuma nampak mata. Juga dia hanya boleh keluar di waktu siang …

Kononnya juga… kalau dia memberi salam, bunyinya ialah ” Asalamualaikum .. kum .. kum “. Jika sesiapa menjawab dan membuka pintu rumah maka dia akan melunaskan hajatnya.

Maka ramailah yang jadi takut nak menjawab salam apabila tetamu datang .. tetapi tak sedikit juga tetamu yang mengusik tuan rumah dengan memberi salam yang ‘meresahkan’ itu.

Aku bace artikel nih kat ade la mamat nih pnyer bl0g...time nih aq p0n blom lahir lagik..tp ade la gak dgr cite nih...time tuh aq darjah 3 k0t...seyes mmg tak0t giler ar time tuh...sampai ade kwn mama dtg umah bagi salam p0n aq wat mcm xde 0rg kat umah..aq kunci pintu gate luar sume ar(i was in child-minded...what d0 u expect...!)but that was the freakiest time ever lah...sampai ade ustazah kat sk0lah aq kne pulau ar sbb die ala2 pkai purdah gitu kn...sian ustazah tuh...tp skang da xde da kan...slamat ar...h0pefully...hehehe...

Sekadar terfikir, di mana Hantu Kum Kum tu sekarang ya ? :o

gambaran sebenar Hantu Kum Kum...pic ni pinjaman dari :

http://wintersteel.homestad.com/files/GalleryPhotos/Hantu_Uitm.JPG

No comments:

PROTECTED

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails